Du er her. aabenraajagtforening.dk > Tilmelding Nyhedsbrev > Mulig løsning

Sende email til mange modtagere

En mulighed for, formodentlig,  at undgå problemer med filtre og spam mv ude hos modtagerne er at bruge en udbyder der via deres servere udsender nyhedsbrevene for os

Et godt bud på en god nyhedsbrev udbyder er Mailchimp. Med Mailchimp kan du udsende gratis nyhedsbreve til op til 2000 modtagere. Det er som sådan intet specielt, men det geniale ved den gratis version af Mailchimp er, at du har mulighed for at ’tracke’, hvor mange af dine modtagere, der f.eks. overhovedet åbner dit nyhedsbrev. Det er ret vigtigt, at du ved, at dine modtagere åbner dine nyhedsbreve – ellers skal du nok i gang med at ændre dine overskrifter til noget mere interessant.

læs mere om MailChimp her... http://webwoman.dk/mailchimp-et-fantastisk-vaerktoej-til-foreninger/

På generalforsamlingen 2017 fremkom der ønske om at modtage info og nyhedsbreve via mail og webmaster har derfor undersøgt mulighederne for at sende "masse email" uden at få problemer med filtrering og spamfiltre ude i de forskellige mailprogrammer hos modtagerne.

Webmaster har oprettet en gratis konto hos MailChimp som er meget velegnet til vores formål og foreningen er nu klar til at sende nyhedbreve mv via MailChimp programmet.

For at kunne bruge webprogrammet mailchimp skal man oprettes som bruger og acceptere vilkårene for dette program... et af vilkårene er at de der ønsker at modtage email skal helt entydigt tilkendegive at de ønsker at modtage email... altså skal der foreligge en tilmelding til modtagelse af email.

Nu mangler der så kun tilmeldinger fra medlemmerne...

Vigtigt !

Medlemmer der ønsker at modtage email med nyhedsbreve og foreningsmeddelelser skal personligt give tilladelse ved at udfylde tilmeldingsformularen og tilkendegive at man ønsker at modtage email med nyhedsbreve og foreningsmeddelelser.

Vilkår Mailchimp:

Når du opretter en MailChimp konto, accepterer du at overholde alle anti-spam regler og MailChimps vilkår for anvendelse​. Disse vilkår kræver, at alle lister skal være tilladelse baseret, som består af abonnementer som aktivt har tilmeldt sig via en kontaktformular eller har givet udtrykkelig tilladelse til dig, på at du må tilføje dem til mail listenDu skal have konkret bevis for at abonnenten ønsker, at du kommunikerer med dem. Vær desuden opmærksom på disse retningslinjer inden du går igang:

• Sørg for at hensigten med tilmeldings formularen er tydeligt angivet. Alle potentielle abonnenter bør forstå at, ved at indsende deres kontaktoplysninger via formularen giver de samtykke om at du må sende dem mails.
  • Formularer som hedder "Kontakt os" eller "Yderligere oplysninger" er ikke acceptable metoder til at tilføje abonnenter til en mail liste. Disse formularer bruges til at indikere en en-til-en mail, ikke til at du kan sende nyhedsbreve til dem.
  • E-mail adresser der er indsamlet verbalt, fra personlige adressekartoteker, fra visitkort eller fra sociale medier er ikke acceptable metoder til at indsamle til en mail liste på, da disse ikke har mulighed for at komme med deres samtykke.
  • Selv om det generelt er i orden at tilføje eksisterende kunder til en mail liste, skal det være kunder som regelmæssigt har modtaget mails fra dig. Brug kun adresser, som har ønsket at blive tilføjet til din liste.
  • Det er ikke tilladt at bruge nogen form for tredjeparts lister i systemer. Dette omfatter offentligt tilgængelige, købt, lejet eller partner lister.